پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد
پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد

ماجراهای من و پیام نور 1

یادمه وقتی بچه بودم ،یکی از تفریحات خانواده ی ما مشاعره بود (از میون هزاران تفریح سالم و نا سالم که نمی دونستیم کدومشون رو انتخاب کنیم !!!)و بدیهیه که من از همون سالها به شعر و ادبیات علاقه پیدا کردم. 

خوشبختانه این علاقه ،مبنای شکل گیری زندگیم نشد(!)و تو دبیرستان و دانشگاه ریاضی و عمران خوندم(چقدر ادبیاتانه!). اما این علاقه و وسوسه ی ادامه ی تحصیل تو این رشته ،همیشه ذهنم رو قلقلک می داد تا اینکه خلاصه با تشویق و پافشاری عزیزی که خودش ادبیات خونده ،در آخرین مهلت (مصداق بارز وقت اضافه)، برای آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم.(این آخرین مهلتی که عرض می کنم از طریق صدا و سیما ۲۴/۱۲/۸۸ و در سایت دانشگاه پیام نور تا یکسال بعد ۱۵/۱۰/۸۸ اعلام شده بود!!)

همون موقع ثبت نام ، اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد، منابع معرفی شده به داوطلبان شرکت در آزمون فراگیر رشته ی ادبیات بود.طراحان محترم سوالات ،۶ کتاب معرفی کرده بودند همه از انتشارات پیام نور؛ سه تا عمومی و سه تا اختصاصی. 

یکی از عمومی ها فارسی 1 بود که رو جلد کتابش به خط خوانا نوشته بود:(برای همه رشته ها به جز ادبیات فارسی)!!! 

3 تا درس اختصاصی هم 3 کتاب با عناوین "نثر 3 بخش 1 کلیله ودمنه"، "نظم 2 بخش 1 رستم و سهراب"و  "نظم 3 بخش 2 مسعود سعد" بودند که بر اساس چارت کارشناسی ادبیات ، دانشجوی درس خونی که واحداش رو مثل بچه های خوب پاس می کنه باید تو ترم های 2 ، 4 و5 این واحدها رو بگذرونه.  

دو سه نکته حسابی تو ذوق می زد : 

اول اینکه با توجه به اینکه مطالب درسی واحدهای اختصاصی در بر گیرنده ی مفاهیمی از قبیل عروض ، دستور، بدیع ، صنایع و تاریخ ادبیات و ... هستن، آیا میشه بدون پاس کردن واحدهای ترم های پایین تر ،این مطالب رو یاد گرفت و امتحان داد؟ 

دوم اینکه اگه کسی 50 در صد سوالات یکی از منابع رو تو آزمون درست جواب بده ، واحد درسی مربوط به اون منبع براش پاس شده محسوب میشه ، با این وصف فارسی عمومی 1 (به جز ادبیات !) کجای این معادله جا داره؟ 

و سوم اینکه کسی که می تونه به سوالات دروس اختصاصی پاسخ بده ، سوالات فارسی عمومی 1 رو جواب میده که خودشو گرم کنه؟

اینارو نگفتم که قبول نشدن تو آزمون رو توجیه کنم. اتفاقا به یمن مهارت در شیر یا خط (هنوز هم شیر یا خط میندازن؟شیر کدوم طرفه ؟) تو آزمون قبول شدم . 

با رتبه ی 1

  

رعایت حوصله تون رو می کنم و باقی ماجرا ها رو میزارم برای پست های بعدی...

نظرات 10 + ارسال نظر
بهار جمعه 14 مرداد 1390 ساعت 03:19 ب.ظ http://istgaheakhar.blogsky.com

سلام نوید جان

تبریک میگم..شیرینی یادتون نره ها

من هم تصمیم دارم امسال واسه ازمون ارشد اگه سراسری قبول نشدم از طریق پیام نور ادامه تحصیل بدم به همین دلیل این ماجرای پیام نور شما واسم جالبه...منتظر ادامه ی ماجرا میمونم

سلام
ممنونم هم برا تبریک و هم برای اومدنتون
شیرینی هم رو چشم فقط یه کم کهنه شده و ممکنه مسمومتون کنه آخه من پارسال قبول شدم!
باقی ماجرا رو بخونید اونوقت شاید تصمیمتون عوض بشه
باز هم ممنون

گفتمت ... شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 08:47 ق.ظ http://goftamat.persianblig.ir

سلام
۱- شکسته نفسه می فرمایید دررابطه با شیر و خط . شما همیشه دست پرتوانی درادبیات داشتید و دارید و طبعا می بایست اینطور می شد و خدارو شکر که اینجای کاردرست ازآب درآمد.
۲- ازآنجایی که ؛ باید همه چیزمان به همه چیزمان بیاید و می آید ٬!!!! غیرقابل باورنیست این همه ناهمگونی و .............

منتظر الباقی ماجراها می مانیم
شادزی

سلام
لطف کردین سر زدین
شما همیشه به من لطف داشتین و با مهربونی در مورد من اظهار نظر فرمودین
الباقی ماجرا جالبتر هم میشه!
برقرار باشید

گفتمت ... شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 08:48 ق.ظ http://goftamat.persianblig.ir

ببخشید اشتباه تایپی شد
منظورم شکسته نفسی بود

زمین و آسمان تلاش کردند مانعتون بشن اما شما تصمیم خودتونو گرفته بودین ...

نفس شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 08:52 ق.ظ http://nafasayebaroon.persianblog.ir

سلام دوست من
ممنون که بهم سر زدی.
قلم ساده و روا ن و در عین حال منحصر بفردی داری

موفق باشی و پیروز

سلام
ممنونم از تعریفتون و ممنون که اومدین
شاید اتفاقاتی که افتاده منحصر به فرده
باز هم ممنون

بهار یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 04:02 ب.ظ http://istgaheakhar.blogsky.com

ای بابا.. من فکر کردم تازه قبول شدی؟؟؟

شانس منه دیگه حالا یه بار هم میخواستیم شیرینی بگیریما

شرمنده که پست بیات میذارم تو وبلاگم!
ممنونم که سر میزنید

دریای بیکران یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 10:02 ب.ظ http://www.darya90.blogsky.com

آفا من عاشق نظرت تو اون وبلاگی که در مورد خان ها یه نامه نوشته بود شدم
خیلی باحالی و روشن فکر وبلاگتم بسیار زیباست و لینکتان کردم
به ما هم سر بزنید خوشحال میشم.

سلام
ممنونم ازتون
شما هم اینجا و هم تو همون وبلاگ حسابی منو مورد لطفتون قرار دادین
با کمال میل از وبلاگتون استفاده می کنم
باز هم ممنونم

سوفی دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 04:54 ب.ظ http://soofi88.blogfa.com

سلام نوید جان...تبریک رفیق خوشحالم که تونستی به چیزی که دوست داشتی برسی..

سلام سوفی عزیز
ممنونم برای تبریکت
خوشحال شدم بهم سر زدی
پیروز باشی

پانیذ شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.panizasal.persianblog.ir

وای ی ی ی . چه نکته سنج .... البته قبلا هم بودی . خدا به داد برسه ..... بیشتر شدی. به روز وبهروز باشی. بدرود

ممنونم پانیذ عزیز
شما همیشه به من لطف داشتی و داری

پانیذ سه‌شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 10:46 ق.ظ http://www.panizasal.persianblog.ir

درسته ...آونگ درسته

قصد جسارت نداشتم

الهه ی آرامش ... چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 04:39 ب.ظ http://spread-of-silence.blogfa.com/

سلام

حال و هوای خاطرات داره اینجا . واقعا این قدر اضطراب تو نوشته هام موج می زنه ؟!!!

دقیقا خاطرات تلخم در مورد پیام نور، موضوع دو سه پست گذشته بوده
ممکنه من در مورد اضطراب اشتباه کرده باشم. پاسخ خودتون به کامنتم موید این مساله نبود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد