پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد
پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد

شناسنامه ی باطل شده



دنبال نفـــس های ترم  می گـــــردند

دنبال تن شـــــــــناورم می گـــــردند


اصحــــــــاب رســـــــانه در پی یافتن

یک لقمــه ی نان در خـبرم می گردند


تو رفتی و من جای تو خورشید شدم

مریخ و زمین دور ســـرم می گـــردند


یک فوج سفید پوش گوشی در گوش

با حـــول و ولا دور و برم می گــــردند


انگــــار که رفتنی شـــــدم چون اینها

دارند  پـــــی  برادرم  می گــــــــردند


شــــرمنـــــده که یک روز دوام آوردم

بیخـــــود پی روز دگـــرم می گـــردند


دیروز شــــناســــنامه ام باطل شــد

حــــــالا پی نام پدرم می گــــــردند؟



(نوید دانایی هوشیار)

نظرات 19 + ارسال نظر
ابوالفضل حبیبى سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 11:29 ق.ظ http://postmodern.persianblog.ir

درود بر شما استاد
بسیار شعر پر مغز و زیبایى همچون همیشه بود
اما چرا اینقدر نا امید؟
راستش را بخواهید این اولین بارى است که چنین شعرى با چنین سبک و سیاقى از شما مى خوانم و جنس کلام با دیگر آثارى که از شما خوانده ام متفاوت بود و حالتى شبیه ملودرام را به خود گرفته بود

سپاس به خاطر شعر زیبایتان

برقرار باشید

سلام ابوالفضل جان
هذیان واره ای بود حاصل به هم ریختگی خیال و پناه بردن به قلم .
ممنونم که همیشه همراهیم می کنید.
برقرار باشید

افسانه دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 03:20 ب.ظ

سلام آقای نوید گرامی
عالی بود ولی دلم آشوب شد. خیلی خیلی زیبا بود و خیلی هم پر غم. منم با آقای حبیبی موافقم ...
سپاس به خاطر این زیبایی
پایدار باشید

سلام افسانه جان
ممنونم از حضور ارزشمندتون تو این کلبه ی مجازی و متاسفم که خط خطی هام خاطرتون رو مکدر کرد.
برقرار باشید

گفتمت ... یکشنبه 25 فروردین 1392 ساعت 01:32 ب.ظ

سلام
با اجازه با نام خودتان منتشر می کنمش
ارادتمند : جاوید

بنـــــده را نام خویشتن نبود
هر چه ما را لقب دهند آنیم

سلام بزرگوار
می دونید که بازه ی اختیاراتتون در مورد من محدودیتی نداره.
می نوازید
عفو کنید کوتاهی های اخیرم رو
برقرار باشید

ندا نامدار چهارشنبه 28 فروردین 1392 ساعت 01:10 ب.ظ

درود استاد نوید عزیز
در استاد بودن شما و توانمندی قلم و دیدگاه متفاوتتون شکی نیست
خوشحالم این غزل زیبا رو یک بار دیگه می‌خونم و با بیت‌بیتش خاطراتی برام زنده میشه که دوست‌داشتنی هستن
برای اشعار شما نظر گذاشتن واقعا سخته
فقط برای عرض ادب و احترام خدمت رسیدم

سلام ندا جان
مهر خواهرانه تون باعث میشه که چشمتون رو بر روی معایب سیاه مشق های من ببندین و بزرگواریتون سبب میشه که تو اظهار لطف کم نذارین.
مهربانی تون مستدام
برقرار باشید

محمد محسن خادم پور دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 ساعت 01:12 ب.ظ http://fmals.mihanblog.com/

سلام
جناب مهندس دانائی عزیز

ببینید اطاعت امر کردم نگفتم " استاد"

البته گفتن هم ندارد ، اشعار خودشان می گویند

واقعا این شعر استادانه است

البته امیدوارم فقط شعر باشد و شما سال ها زنده و سراینده باشید

در ضمن وبلاگ تان را با اجازه شما در صفحه شعر مهربانی و همینطور پیوند روزانه لینک دادم

سلام و عرض ادب جناب مهندس خادم پور عزیز
فروتنی خصلت بزرگانه و کیه که تو بزرگواری شما تردید داشته باشه...سپاسگزارم که سایه ی لطفتون همه جا بر سر دوستان و شاگردانتون گسترده است و بنده رو هم از این لطف بی نصیب نمیذارید.
سپاسگزارم که کنار صحیفه ی اشعارتون ، برای سیاه مشق های حقیر هم نشونه ای فراهم کردین.
دوستان راه رسیدن به بوستان شعر شیراز رو خوب بلدن ؛ رخصت بدین ، به یمن لینکش کلبه ی مجازی بنده هم مصفا میشه.
مهرتون مستدام و سایه تون برقرار

پوریا نادری سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392 ساعت 12:50 ق.ظ

درود نوید عزیز دانایی :
شعر تلخی بود اما برا من شیرین ، البته نمی دونم چرا از این واژه استفاده کردم !؟

سلام پوریا جان
ممنونم ازت که میشه همراهم هستی.
شیرینی محبتت به غیر قابل پیش بینی بودنشه.
برقرار باشی دوست من

سعیدتابان چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 ساعت 04:11 ب.ظ http://delsoraei.blogfa.com

سلام استاد

تعجب میکنم اینکار رو تو انجمن نذاشتید,ما که همیشه در انجمن از وجودتون بهره میبریم و عادت داریم که شما و بچه ها رو در اونجا ببینیم.
ولی خب بعضی وقتهام که از خونه میرید بیرون ما مثل سایه میفتیم پشت سرتون.
زیبا بود استاد.
لینک شدین استاد

سلام سعید جان
لطف شما این جا و هر جا شامل حال من بوده و من وامدار این همه محبت شما و دوستان خوبمون تو انجمن هستم.
این دلنوشته از سر دلتنگی بود و بار منفیش زیاد. نخواستم تو انجمن بذارم که باعث گسترش یه موج منفی تو انجمن نشه.
سپاسگزارم از پی گیریتون.
برقرار باشید

مرضیه شنبه 14 اردیبهشت 1392 ساعت 10:40 ب.ظ http://shab-ebarani.mihanblog.com

سلام این هاشعر های زیبایی هستند معلومه شاعر استخون داره.
یا علی
موفق باشید

سلام مرضیه جان
سپاسگزارم ازتون که وقتتون رو به من و دلنوشته هام دادین و ممنونم برای یادگاری که از سر لطف گذاشتین
برقرار باشید

ندا نامدار پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1392 ساعت 09:49 ق.ظ http://neda-namdar.blogsky.com/

سلام نوید جان
«پادشاه سرزمین واژه‌ها»

حال و هوای این غزلتون شبیه احساس این لحظه‌های پر از حسرت تو دلمه که جای خالی عزیزی دوباره زخم باز کرده و مرهمی بهتر از دلنوشته‌های پراحساس و تأمل‌برانگیزتون سراغ نداشتم

هر بار این غزل رو میخونم برام تازگی داره...
قلمتون جادو میکنه..

دیروز شــــناســــنامه ام باطل شــد
حــــــالا پی نام پدرم می گــــــردند؟

برقرار باشید

خواهر مهربونم
من برای جبران این همه محبتی که بهم دارین هرکاری بکنم بی تردید به جایی نمیرسه و واقعا نمی دونم چجوری می تونم دینم رو به شما ادا کنم.
خوشبختانه مطمئن هستم که شما بی توقع این همه مهر رو نثارم می کنید و کوتاهیمو می بخشین.
از صمیم قلب سپاسگزار مهربونیتون هستم
سرفراز باشید

مریم (آرزو ) حامی دوست سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 ساعت 12:24 ق.ظ http://ashkhayearezoo.blogfa.com

عمری باسعادت داشته باشید استاد

همیشه و همیشه و همیشه


آجی کوچیکه شما

سلام آرزو جان
دختر سرزمین باران های نوازشگر
ممنونم از همراهی همیشگیتون
من هم امیدوارم زندگی تون سرشار از روز های دلچسب باشه
جهان به کام

آواره در برهوت!! چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام استاد
چقدر شعرتون با حال هوای بارونی این روزهای من جوره
چقدر بعضی وقتها یه شعر به عمق جان میشینه (البته شعرهای شما همیشه دلنشینه )
همیشه واژه واژه شعرهاتون با روح آدم بازی میکنه و تا عمق جان فرو میره
باید بارها و بارها بخونم و....
ممنون از این که فرصت دادید تا این شعری زیبایی رو که قبلا یکی دو تا بیتش رو شنیده بودم بخونیم (هر چند دیر رسیدم )
ممنون....شاد باشد وهمیشه سلامت

سلام لیلا جان
امیدوارم غم هاتون مثل بارون بند بیاد و شما بمونید و یه آسمون آبی و هوایی که هر بار نفس کشیدنش پر از لذت باشه.
ممنونم که همراهیتون رو ازم دریغ نمی کنید.
پایدار باشید

ملکوت شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 12:59 ق.ظ http://malakutesokhan.mihanblog.com/

سلام جناب دانایی
از انجمن خدمت می رسیم
وبلاگتان را لینک کردم
موفق باشید و سرافراز

سلام دوست خوبم جناب قمری
سپاسگزارم ازتون که اینجا هم منو مورد عنایت قرار دادین.
برای من مایه ی مباهاته که ردی از کلبه ی مجازی محقرم تو وبلاگ پربارتون به چشم بخوره.
برقرار باشید

نسرین شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 12:00 ب.ظ http://clhk.blogfa.com

سلام استاد بزرگ
زیبا ...... و دلنشین بود
بهتون تبریک می گم
خوشحال می شم به کلبه محقرم سر بزنید

سلام نسرین جان
بزرگوارید
سپاسگزارم که نظرلطفتون رو به یاگار گذاشتین.
با کمال میل برای عرض ادب ، پای آثار نفیستون حاضر میشم
برقرار باشید

آران پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام نوید جان
این شعر زیبا رو بعد از وفات پرفسور وث.ق سرودی؟ یا قبلش؟

آیدا رضوانی دوشنبه 20 خرداد 1392 ساعت 01:26 ق.ظ

من هم این غزل رو خیلی دوست دارم.از جنس دیگری ست.

شما همیشه به من لطف داشتین و دارین
سپاسگزارم
برقرار باشید

مرجان وهاب سه‌شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 09:05 ب.ظ

سلام استاد من عضو انجمن شاعران جوان هستم اما از دیروز هرچی سعی میکنم وارد سایت بشم منو به عنوان میهمان شناسایی میکنه و هیچ کاری نمیتونم انجام بدم از ناراحتی دارم میترکم خواهش میکنم راهنماییم کنین چیکار کنم .
مرسی از وبلاگ خوشگلتون

سلام مرجان عزیز
ببخشید که دیر متوجه کامنتتون شدم
تصور می کنم تا حالا مشکلتون حل شده باشه اگه هنوز حل نشده لطفا از طریق ایمیل منو مطلع کنین
ndh_persiangulf@yahoo.com
سپاسگزارم از تعریفتون
برقرار باشید

بنیامین پورحسن یکشنبه 20 مرداد 1392 ساعت 01:44 ب.ظ http://3boon.blogsky.com/

سلام جناب دانایی عزیز
اشعارتان یکی پس از دیگری بی تعارف عالی هستند
خواندم و لذت بردم
با اجازه/با افتخار لینکتون کردم
مانا باشید

سلام بنیامین عزیز دوست شاعر من
ممنونم ازتون که وقت ارزشمندتون رو به خوندن دلنوشته هام اختصاص دادین و ممنونم که نظرتون رو در کمال مهربانی و از سر لطف گذاشتین.
لطف کردین که اثری از کلبه ی مجازی من هم توی وبلاگفاخرتون گذاشتین.
برقرار باشید

فائزه سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 01:18 ب.ظ http://jastforyou.blagfa.com

به منم سر بزنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

سلام فائزه جان
خیلی مشتاقم که این کار رو بکنم اما موفق نمیشم وارد وبلاگتون بشم.
مرورگر خاصی لازمه برای ورود به وبلاگتون؟

ندا نامدار پنج‌شنبه 5 دی 1392 ساعت 11:42 ب.ظ http://neda-namdar.blogsky.com/

سلام
وقتایی که دلم میگیره این شعر و خاطره ای که ازش دارم اولین جاییه که بهش رجوع میکنم تا شاید مرهم بشه برای ...

بی وقفه پا به پای قلم گریه می کنم
بر حال و روز زار دلم گریه میکنم....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد