پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد
پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد

ابلیس


تو دور می شـــوی و من به تو سلام می کنم

به پر کشــــــیدنت ادای احــــــــترام می کنم


و بعــــــد رفتنــــت تمــــام لحظه های عمر را

به یاد تو چقــــدر ســـــاده قتل عام می کنم


به جــــرم زندگی مرا هـــــــزار بار کشــته ای

به لطف خـــــون لخــــــته رفـع اتهام می کنم


خیال می کنم تو هــم به میل خود نرفـته ای

و عقل را فـــــدای این خـــــیال خام می کنم


اگرچه زهــــر بی کسی رســوخ کرده در تنم

تو را که پادزهرمی به خود حــــــرام می کنم


تو هم خلاص می شوی ازین گلایه های من

و قصــه را به خوبی و خوشی تمام می کنم


***

نهـــــیب وحی تازه ای مرا به خـــود می آورد

میان کعــــبه قصد مسجدالحــــــرام می کنم


به فکـــر سعی تازه ای میان مروه و صـــــــفا

به شـــــــوق انتقام علـــیه تو قــــیام می کنم



نظرات 22 + ارسال نظر
بـــ✿ــــツــــ✿ــــلآ پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 01:21 ب.ظ http://raze-gha3dak.blogsky.com/

مار از پونه من از مار بدم می آید

یعنی از عامل آزار بدم می آید


هم از این هرزه علف های چمن بیزارم

هم ز همسایگی خار بدم می آید


کاش می شد بنویسم... بزنم بر در باغ

که من از این همه دیوار بدم می آید


دوست دارم به ملاقات سپیدار روم

ولی از مرد تبردار بدم می آید


ای صبا بگذر و از من به تبردار بگو

که از این کار تو بسیار بدم می آید


عمق تنهایی احساس مرا دریابید

دارد از آینه انگار بدم می آید


آه ای گرمی دستان زمستانی من

بی تو از کوچه و بازار بدم می آید


لحظه ها مثل ردیف غزلم تکراری است

آری از این همه تکرار بدم می آید...

سلام دوست من
به کلبه ی مجازی من خوش اومدین
من هم این شعر زیبای آقای سلمانی رو دوست دارم...

یلدا پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 05:01 ب.ظ http://yalda73.blogsky.com/

واقعا خوندنی بود... بسیار بسیار لذت بردم.
لحظه هاتون بر خلاف این غم انگیز زیبا شاد شاد...

ممنونم یلدا جان
هم برای نظر لطفت و هم برای دعای قشنگت
سربلند باشید

*غریبه پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 08:46 ب.ظ

اگرچه زهــــر بی کسی رســوخ کرده در تنم

تو را که پادزهرمی به خود حــــــرام می کنم


تو هم خلاص می شوی ازین گلایه های من

و قصــه را به خوبی و خوشی تمام می کنم
و قصه را به خوبی و خوشی تمام می کنم
و قصه را به خوبی و خوشی تمام می کنم

ممنون

من هم ممنونم که باهام همراه شدید
برقرار باشید

زارا پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 08:55 ب.ظ

سلام استاد عزیزم
خدا رو شاکرم که افتخار خوندن غزلهای نابتون نصیبم شده
بیت به بیت غزلتون یه دنیا حرف و درس داره برای من

قلمتون جاودان استاد بزرگوارم

سلام زارای عزیز
سپاسگزارم که نهمون کلبه ی مجازیم شدین و نشونه ی مهربونیتون رو به یادگار گذاشتین.
برقرار باشید و سرفراز

ندا نامدار پنج‌شنبه 7 شهریور 1392 ساعت 11:34 ب.ظ http://neda-namdar.blogsky.com/

سلام استاد نوید عزیز

خوشحالم از اینکه غزل زیبای دیگه ای ازتون میخونم
این غزلتون به نظرم ساده تر و صمیمی تر از باقی اشعارتون اومد
نمیدونم، حس کردم بی پرده سروده شده، رهای رها، آزاد آزاد...

اگرچه زهــــر بی کسی رســوخ کرده در تنم

تو را که پادزهرمی به خود حــــــرام می کنم

خوشحالم از اینکه فرصت خوندن و لذت بردن از اشعار نابتون رو دارم
اشعاری که کدوم در نوع خود کلاس درسی هستن برای شاگردانتون

قلمتون جاوید برادر عزیزم

سلام نداجان
ممنونم ازتون که مهربونیتون رو ازم دریغ نمی کنین.
خواهر خوبم
این بار مهرتون رو به شکلی دیگه نثارم می کنین . وجه تمایز این دلنوشته با سایر دلنوشته هام فقط همینه
پاینده باشید

tooraj جمعه 8 شهریور 1392 ساعت 01:54 ق.ظ http://shaerjavan.blogfa.com

ziba bud vaghean
be webloge manam sari bezanin

http://shaerjavan.blogfa.com

سلام تورج جان
حتما مهمون نگارخانه تون خواهم شد.
ممنونم که نظرتون رو از سر لطف برام گذاشتین
سرفراز باشید

fanos جمعه 8 شهریور 1392 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام بر استاد شاعرم
استاد دلم براتون میسوزه !
از این که جای ما نیستید و استاد دانایی ندارید تا بفهمید شعر محشر استادت رو خوندن چه لذتی داره

البته

"همان بهتر که تو در جای خود بنشسته" و ما را
هر از گاهی
میان حس و شوق شعرهای ناب خود
مغروق میسازی
وگرنه کی شود شعری
به این زیبایی و نابی
بخوانم جز به لطف و مهر استادم؟


نمیدونید چه لذتی داشت این صبح جمعه ای خوندن این شعر زیبا
به خودم افتخار میکنم از این که استادم شمایید
ممنون...ممنون..ممنون

سلام لیلا جان
شاعر شما هستین که که فی البداهه درفشانی می کنین.
پاسخ دادن به این همه لطفی که بهم دادین از توانم خارجه.
مراتب سپاسم رو بپذیرید
برقرار باشید

i c e جمعه 8 شهریور 1392 ساعت 05:35 ب.ظ http://saltanate-yakh-zade.blogfa.com

سلـام استآد
عجب شعری
شعراتونو ک میخونم میرم تو فکر
زل میزنم ب سطرهای شعرتون
خوشحالم ک شاگرد شمام
البته اگه من رو ب شاگردی قبول کنید
قلمتون کوک

سلام مریم بانو
ممنونم ازتون که وقتتون رو برای خوندن دلنوشته های من میذارین .
افتخار می کنم به داشتن دوست خوشقلب و مهربونی مثل شما
برقرار باشید

حنانه جمعه 8 شهریور 1392 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام استاد دانایی
یکی از بهترین لحظه های زندگی منه
وقتی میام به وبلاگ شما و با شعر جدیدی رو به رو میشم
چون میدونم که چقدر قراره تحت تاثیر قرار بگیرم
استاد اینبار ولی خیلی بیشتر توی شعرتون غرق شدم
خیلی عالی بود خیلی عالی خیلی
ممنون استاد

سلام حنانه جان
چقدر خوشحالم از این که شاعر خوش قریحه ای مثل شما اینجوری منو مورد لطف قرار میده.
ممنونم از محبتی که بهم دارین و ممنونم از همراهیتون.
برقرار باشید

ashkan1370 دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 07:21 ق.ظ

با سلام خدمت استاد بزرگوار و ارجمند نوید جان عزیز
نوید جان من چند تا سئوال فنی در زمینه ی علم عروض داشتم که اگر جواب دهید ممنون می شوم
اول اینکه در یک مصرع یا یک بیت تا چه اندازه مجاز به استفاده از اختیارات شاعری هستیم ؟
دوم اینکه منظور از اسامی خاص در بخش تقلیل که در تقطیع آنها حرف کشیده تبدیل به حرف بلند و حرف بلند تبدیل به حرف کوتاه می شود چیست ؟ یعنی کلماتی که از زبان بیگانه وارد زبان فارسی شده اند و مرتبه ی آنها موقع تقطیع یکی کم می شود مثل آیدا و ... لطفا چند نمونه ذکر کنید اگر می شود در زمینه ی اسلامی و دینی باشد بهتر زیرا اغلب شعر های من در همین زمینه می باشد
سوم اینکه تقطیع و هجای کلماتی مثل عباس و حسین چگونه است ؟
چهارم اینکه از کجا باید بدانیم که کدام کلمات تشدید دارند یا خیر ؟
مرسی اگر جواب سئوالاتم را یا به ایمیلم یا در پروفایل سایت انجمن شاعران جوان بفرستی
راستی گاهی اوقات که می خواهم وارد سایت شوم پس از اینکه نام کاربری و رمز عبور را وارد می کنم می نویسد که ورود شما موفقیت آمیز بوده و بعد از چند ثانیه به صفحه ی اول باز می گردد و نشان می دهد که من وارد نشده ام یعنی باز ازم نام کاربری و رمز عبور می خواهد و بعضی اوقات بدون مشکل وارد می شود نمی دونی واسه چی این طور میشود ؟ چون یه ماهه می خوام وارد شم اما حی نمی شه
مرسی

سلام اشکان جان
ببخشید که یکی از کامنتاتون رو پاک کردم چون دوتاش عین هم بود تقریبا
اگه اجازه بدین جواب سوالاتتون رو تو بخش سوالات ادبی انجمن تقدیم می کنم که اگه دوستان دیگه هم سوالاتی عین سوال شما داشتن جوابشون رو بگیرن
در مورد مشکل ورود به سایت
این مشکل که بهش اشاره کردین وقتی پیش میاد که با یه آی پی بیش از یک کاربر ایجاد شده باشه.
دوستانتون با سیستم شما ثبت نام نکردن؟
با یه سیستم دیگه سعی کنید وارد انجمن بشین اگه مشکلتون هنوز پابرجا بود بهم اطلاع بدین که خدمتتون عرض کنم چکار باید بکنین
برقرار باشید

مریم (آرزو ) حامی دوست دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 03:26 ب.ظ http://ashkhayearezoo.blogfa.com

عالی بود مثل همیشه استاد گلم




امیدوارم سلامتو تن درست باشید

بروز شدم خوش حال میشم یک سری به بنده بزنید و نقد کنید کارهامو


البته میدونم وقتتون آزاد نیست هروقت وقت کردید باعث افتخار بنده میشین

سلام آرزو جان
ممنونم که مثل همیشه همراهیم می کنید و مثل همیشه نظرتون رو از سر مهر می نویسین.
حتما برای لذت بردن از آثار دلنشینتون به سراغ وبلاگتون خواهم آمد.
برقرار باشید

ashkan1370 سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 04:28 ق.ظ

سلام نوید جان
مرسی از توجهت و اینکه قابل دونستی و حواب مرا دادی
نوید جان من فقط همین بک اکانت رو ساختم و در ضمن با هر سیستمی و در هر جای دیگری از استان هم که میرم و کانکت میشم بازم ارور میده حالا یک ماهی بیشتره که هرجایی که میرم و اطلاعاتم رو وارد می کنم میگه اطلاعاتم درسته منتظر بمونم تا به صفحه برگرده اما چند ثانیه بعد به صفحه بر می گرده انگار که نه انگار دوباره اطلاعاتم رو ازم می خواد
راستی نوید جان کتابی یا سایتی سراغ دارید که آمده باشد شعر ها و آثار شعرای بزرگ را از نظر تقطیع و هجا بررسی کرده باشد اگر آره لطفا معرفی نمایید و اگر نه لطفا در انجمن شاعران جوان بخشی را ترتیب دهید که اعضا بتوانند در آن قسمت به تفکیک نوع اثر و نام شاعر به بررسی و تقطیع و هجا ی آثار بپردازند
یعنی دارای بخش های مثنوی ، غزل ، قطعه و ... باشد و در هر کدام زیر مجموعه هایی شامل نام شاعرانی که در آن قسمت صاحب نام هستند درج گردیده باشد به طور مثال با ورود به مثنوی و در بین نام شعرا فردوسی را باز کرده و به تقطیع مصرع مصرع و بیت بیت آن پرداخته و ضمن تقطیع و هجای آن به بررسی نوع وزن آن و دلیل استفاده از آن ، انواع صنایع ادبی به کار رفته در آن ، انواع اختیارات به کار برده شده در آن و....
تا مجموعه ای عظیم برای علاقه مندان و کسانی که در حین آموزش هستند فراهم آید مرسی

ashkan1370 پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام نوید جان
مرسی از توجهت و اینکه قابل دونستی و حواب مرا دادی
نوید جان من فقط همین بک اکانت رو ساختم و در ضمن با هر سیستمی و در هر جای دیگری از استان هم که میرم و کانکت میشم بازم ارور میده حالا یک ماهی بیشتره که هرجایی که میرم و اطلاعاتم رو وارد می کنم میگه اطلاعاتم درسته منتظر بمونم تا به صفحه برگرده اما چند ثانیه بعد به صفحه بر می گرده انگار که نه انگار دوباره اطلاعاتم رو ازم می خواد
راستی نوید جان کتابی یا سایتی سراغ دارید که آمده باشد شعر ها و آثار شعرای بزرگ را از نظر تقطیع و هجا بررسی کرده باشد اگر آره لطفا معرفی نمایید و اگر نه لطفا در انجمن شاعران جوان بخشی را ترتیب دهید که اعضا بتوانند در آن قسمت به تفکیک نوع اثر و نام شاعر به بررسی و تقطیع و هجا ی آثار بپردازند
یعنی دارای بخش های مثنوی ، غزل ، قطعه و ... باشد و در هر کدام زیر مجموعه هایی شامل نام شاعرانی که در آن قسمت صاحب نام هستند درج گردیده باشد به طور مثال با ورود به مثنوی و در بین نام شعرا فردوسی را باز کرده و به تقطیع مصرع مصرع و بیت بیت آن پرداخته و ضمن تقطیع و هجای آن به بررسی نوع وزن آن و دلیل استفاده از آن ، انواع صنایع ادبی به کار رفته در آن ، انواع اختیارات به کار برده شده در آن و....
تا مجموعه ای عظیم برای علاقه مندان و کسانی که در حین آموزش هستند فراهم آید مرسی

سلام اشکان جان
اگه اجازه بدین تو انجمن در موردش حرف می زنیم.
برقرار باشید

لیلی یکشنبه 17 شهریور 1392 ساعت 06:27 ب.ظ http://leyli-sedayam-kon.blogfa.com

سلام
به غزل جدیدم دعوتید..[گل]

سلام
مشتاقانه پای غزلتون حاضر میشم
برقرار باشید

فرانک خلیلی دوشنبه 18 شهریور 1392 ساعت 08:49 ب.ظ

درود بر شما
غزل زیبایی بود .
از دستم نرنجید با فضای مجازی زیاد اخت نیستم . عدم حضور دال بر بی تفاوتی نیست.
اما همیشه مشتاقانه چشم انتظار نقد و نظرات دوستان پای دل نوشته هام هستم .

سلام فرانک عزیز
ممنونم که ذهن و نگاه رنجه کردین به خوندن سیاه مشقم و نظرتون رو از سر لطف باقی گذاشتین.
اگه کوتاهی کردم تو عرض ادب ، اصلا به هوای بده بستون نبوده . کثرت مشغله بوده و بس.
امیدوارم بعد از این قصورم تکرار نشه
برقرار باشید

fanos سه‌شنبه 19 شهریور 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

سلامی دوباره
هر دفه میام این شعر رو میخونم لذت میبرم و ناسپاسی هست اگر تشکری نکنم از این همه لذتی که میبرم

راستی رنگ و روی کلبتون رو عوض کردید ..کاغذ دیواریه؟ ؟؟؟؟
مبارکه

سلام لیلا جان
لطف شما به من ثابت شده باقی بزرگواریتونه که که همدلی می کنین.
سیاه مشقامون که رنگ و لعاب نمی گیرن لااقل به در و دیوار کلبه یه رنگی می پاشیم دل مهمونا نگیره
سربلند باشید

محمدی جمعه 22 شهریور 1392 ساعت 01:47 ب.ظ http://www.salardez.ir

سلام
بسیار وب زیبایی داری
استفاده کردم

سپاسگزارم دوست من
زیبا دیدین
برقرار باشید

فاطمه عبادی شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 07:26 ب.ظ

سلام استاد دانایی...من کاربر انجمن بودم که به خاطر یه مسءله ساده و بی اهمیت ازتون خواستم من رو حذف کنید.الان پشیمونم و دوست دارم برگردم.نمیخوام با کاربری تازه ثبت نام کنم.
ایمیلم رو دادم.
لطفا کمکم کنید

سلام
چشم

سید مهدی(طب سنتی ایران) یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 12:50 ق.ظ http://tebirani.blogfa.com

سلام
وب جالب و خوندنی داری طب سنتی ایران وبلاگی در زمینه گیاهان دارویی و درمانهای طبی گیاهی و کهن است خوشحال میشم سر بزنی و نظرتو بدی[گل]

سلام
ممنونم که به کلبه ی مجازی من سر زدین
حتما خدمت می رسم و تو وبلاگتون عرض ادب می کنم

زهرا000 دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 06:01 ب.ظ

سلام استاد عزیزم...
من تاحالا وبلاگتون نیومده بودم .
خوشحالم که الان اینجام.
عالی بود استاد خیلی ممنونم ازتون بابت این همه زیبایی.
واقعا لذت بردم

آرزومند آرزوهای شما

سلام زهرا جان
خوش آمدید
قطعا نگاهتون به کلبه ی مجازیم مثل همیشه زیبا بوده که مثل همیشه منو مورد عنایت قرار دادین.
سپاسگزارم برای همراهی ارزشمندتون
برقرار باشید

فرهاد(حجت موسوی) سه‌شنبه 9 مهر 1392 ساعت 11:24 ق.ظ http://farhad-ostoreh.blogfa.com/

اگرچه زهــــر بی کسی رســوخ کرده در تنم

تو را که پادزهرمی به خود حــــــرام می کنم



تو هم خلاص می شوی ازین گلایه های من

و قصــه را به خوبی و خوشی تمام می کنم



سلام

سلام و عرض ادب ،استاد دانایی (پسر عموی عزیزم)
کاش لیافت شاگردی شما را داشتم
سروده های شما درمان درد بی کسی من هستند
و این دو بیت از همه بیشتر
کم سعادتی منو عفو کنید

یا حق

سلام به پسرعموی بزرگوارم
شما سرور بنده هستید و من افتخار می کنم به اینکه اجازه دارم شما دوست بزرگوارم رو پسرعمو خطاب کنم.
ممنونم ازتون برای این همه لطفی که بهم دارین و خدا رو شکر می کنم که دلنوشته هام به دلتون نشسته و با احساسم همراه شدین.
امیدوارم دلتون شاد و آروم باشه .
قدردان محبت بی دریغتون هستم
برقرار باشید و سرفراز

مهرداد جمعه 22 آذر 1392 ساعت 10:15 ب.ظ

سلام
یه شب دوستم یه استاتوسی تو فیسبوک گذاشت به این مضمون که :
خیال میکنم تو هم به میل خود نرفته ای
و عقل را فدای این خیال خام میکنم
خییییییییییییییلی به دلم نشست.دوستم سعید این وبلاگ و اسم شما را بهم معرفی کرد
شعرهاتون فوق العاده است
وظیفه خودم دونستم که ازتون تشکر کنم
....غیر از هنر که تاج سر افرینش است دوران هیچ منزلتی پایدار نیست....

سلام مهرداد جان
شما و سعید عزیز به من خیلی لطف دارین.
سپاسگزارم ازتون که یادگار لطفتون رو بر جای گذاشتین.
برقرار باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد