پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد
پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد

ضربه ی آخر



این ضربه را نزن
این آخرین و تلخ ترین ضربه را نزن
حرمت نگاه دار
ـ حرمت که نه ، به میوه و پیوند رحم کن ـ
راضی نشو مقابل چشمان کاج مست
با دست تو به خاک بیفتم
. . . . . . . . . . . . . . . . . . تبر به دست!
*
دیدی چه ساده ام؟
دیدم تبر به دست به این سمت آمدی
گل از گلم شکفت ـ خدایا چه ساده ام ـ
گفتم به اشتباه خودش اعتراف کرد
دلتنگ سایه ام شد و مست هوای من
آمد که تا ابد بنشیند به پای من

دورت بگردم ! این همه دور و برم نگرد...

اما تو فصل تازه ای آغاز می کنی
داری مرا عجیب ورانداز می کنی
*
آری دوباره آمده بودی که بشکنی
یعنی دلت به عهد شکستن رضا نداد
این دفعه آمدی که بیندازیم به خاک
دیدم کمر به قتل من این بار بسته ای
*
اما هنوز بارقه ای بود در دلم
برمهربانیت
دل خوش نکرده بودم ـ امیدم به تو نبود ـ
ایمان محکمم به تبر بود و غیرتش
او پاره ی وجود خودم بود ـ هرچه بود ـ
دستت که گرم شد
. . . . . . . . . . . . . تبرت هم امان نداد...
*
این ضربه را نزن
می بخشمت هنوز
مهمان سایه ام شو ، ببین میوه داده ام...
این ضربه ...
. . . . . . . . وای من...

نظرات 10 + ارسال نظر
آیدا شنبه 28 دی 1392 ساعت 05:26 ب.ظ

برمهربانیت
دل خوش نکرده بودم ـ امیدم به تو نبود ـ
ایمان محکمم به تبر بود و غیرتش
او پاره ی وجود خودم بود ـ هرچه بود ـ

سلام
ممنونم از همراهیتون

ناشناس!!!!! یکشنبه 29 دی 1392 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام استادم
خوبید؟
زود رسیدم ؟؟؟؟؟؟
دیر رسیدم؟؟؟؟
اشکال نداره..میگن ماهی رو هر وقت از آب بگیری میمیره !!!!
پرت و پلا میگم؟
نه..باور کنید دارم فکر میکنم ببینم در مقابل این شعر زیبا چی باید بنویسم
تازه اسمم ننوشتم که نشناسیدم ضایع نشم!
میشنایید؟
......................

خیلی خیلی خیلی زیبا بود
خیلی به دلم نشست ...با خوندنش ذلم گرفت.. یه حس غریبی توش بود
همیشه عالی میسرایید...زیبا ..با یه حس خاص ...حرف دل...دلنشین...و پر از حرف

ممنونم ..ممنونم ...ممنونم
همیشه شاعر بمونی شاعر
و البته پر از لحظه های شاد

سلام لیلا جان
هر چی فکر کردم نشناختمتون!
ممنونم از همراهی همیشگیتون و لطف فراوانی که نسبت به من دارین
برقرار باشید

آرزو سه‌شنبه 1 بهمن 1392 ساعت 12:20 ب.ظ http://arezouhajikhani.blogsky.com/

راضی نشو مقابل چشمان کاج مست
با دست تو به خاک بیفتم
تبر به دست!
...
سلام و ارادت استاد گرامی
دوباره خوندم
و لذت بردم و همچنان همین بند رو دوست می دارم...

سلام آرزو جان
نگاه رنجه کردید
سپاسگزارم برای این همه مهربونیتون
برقرار باشید

شباویز دوشنبه 7 بهمن 1392 ساعت 01:52 ب.ظ

سلام بر نویدِ ما
به به
این ضربه را
هربار
از زبان هر شنیدم دلم گرفت

نفست گرم شاعر بزرگوار

سلام شباویز شاعر
ممنونم که مثل همیشه منو مورد تفقد قرار دادین
برقرار باشید

زارا دوشنبه 7 بهمن 1392 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام استاد
مثل همیشه خیلی قشنگ سرودید

قلمتون کوک

سلام زارا جان
ممنونم ازتون برای همراهی همیشگی تون
برقرار باشید

آرزو نوری سه‌شنبه 8 بهمن 1392 ساعت 01:28 ب.ظ http://973.blogfa.com

سلام. بسیار زیبا...

سلام آرزو جان
سپاسگزارم برای لطفتون
برقرار باشید

نسرین سه‌شنبه 15 بهمن 1392 ساعت 12:50 ب.ظ http://clhk.blogfa.com

قاصـــ ـدک
برو آن گوشـــ ـه باغ
سمت آن نرگـــ ـس مســـ ـت و
بخوان در گوشـــ ـش:یک نفر گوشـــ ـهء باغ
یاد تــ ـو را بوی تــ ـورا
لحظــ ـه ای از یاد نخواهــ ـد برد

سلام

سلام نسرین جان
سپاس برای همراهی ارزشمندتون
برقرار باشید

ندا نامدار پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 ساعت 09:18 ب.ظ http://www.neda-namdar.blogsky.com

سلام نوید جان
بعد از روشنای خانه ام، که حال و هوای خاصی رو به مخاطب منتقل میکنه، به نظرم قوی ترین و بااحساسترین نیماییتون رو سرودین...
گاهی اونچه محرک تولد شعری میشه دردناکه ولی اثر زیبا و درخور تحسینی رو از خودش به جا میذاره که...
امیدوارم همیشه درخت وجودتون تنومند و پربار باشه و هرگز روی تبر و تبربه دستان رو نبینین...

برقرار باشید برادر عزیزم

سلام ندا جان
شما همیشه با مهر خواهرانه به دلنوشته های من نگاه می کنید و چشمتون رو بر معایبش می بندین
سربلند باشید

هیچکس شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 01:55 ب.ظ http://faryadekhamush2.blogfa.com

این نیمایی رو بی نهایت دوست دارم...

ممنونم رویا جان
شما همیشه به من و دلنوشته هام لطف داشتین و دارین...

فاطمه چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 09:41 ب.ظ

این شعر خداست ...

خدای ذهن من خداسازی میکنه ...

ممنونم دختر شاعرم
دخترها همیشه پدر رو در اوج می بینن
همیشه باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد