پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد
پرواز تا خورشید

پرواز تا خورشید

جایی برای شنیدن و گفتن تا کتمان دلیل حسرتمان نگردد

زمین بایر

ذهنــــم کفاف خاطـــــره ها را نمی دهد
این روسپی به رهگــــــذران پا نمی دهد

دیگر خیال بوســــــه ی پایان هر غـــــزل
انگیــــزه ای به شـــــــاعر تنها نمی دهد

بانوی مهـــربان غــــــزل های کهنـــه ام
حتی مرا کنـــــــار دلـــــش جا نمی دهد

رندانه وعـده داد که : «پاداش می دهم»
من قهرمان ترین شــــــدم اما نمی دهد

یوسف منم عزیزتر از من به مصر نیست
لعنت به خاکتـــــان که زلیخـــا نمی دهد

امیــــد من به زمزم اعجـــــاز عشق بود
این چشمه هم که آب گوارا نمی دهد...

نظرات 20 + ارسال نظر
ندا نامدار دوشنبه 24 تیر 1392 ساعت 11:15 ب.ظ http://neda-namdar.blogsky.com/

سلام استاد نوید عزیز

بعد از مدتی سکوت، غزل نابی سرودین که هر بیتش دنیایی حرف داره و ذهن و روح آدمو با خودش میبره به ناکجاآباد احساسات...

خوشحالم اولین نفر برای غزلتون کامنت میذارم
نمیدونم چه رازی تو اشعارتون هست که آدم یه بار میخونه حفظ میشه

بیان محکم با احساسات خالصانه‌ای که از دلتون براومده...
معانی بلند که از بیکرانی روحتون سرچشمه گرفته...
غزلی ناب و ماندگار...

خوشحالم هنوز نفس میکشم و میتونم از این همه زیبایی و قدرت قلمتون لذت ببرم


کامنتهای من همیشه طولانی میشن ببخشید

پایان غزلتون رو خیلی دوست دارم:

امیــــد من به زمزم اعجـــــاز عشق بود
این چشمه هم که آب گوارا نمی دهد...

قلمتون جاوید برادر عزیزم

سلام خواهر گلم
ممنونم از این همه لطفی که بهم داری و نمیدونم در برابرش چه کاری ازم بر میاد ؛ نه که جبرانش کنم ، لااقل از شرمندگیم کم بشه...
نمی دونم
شما به بزرگواری خودت ببخش
ممنونم
واقعا

صالح سه‌شنبه 25 تیر 1392 ساعت 12:37 ق.ظ http://saleh89.blogfa.com

لذت بردم از این غزل زیبا.
بنویس
برایمان بیشتر بنویس...

ممنونم رفیق
شما همیشه منو شرمنده ی محبتت کردی و می کنی
رو چشم
پاینده باشی

زارا سه‌شنبه 25 تیر 1392 ساعت 01:30 ق.ظ

سلام استاد

واقعا نمیدونم چی بگم. آدم در برابر شاهکارای شما کم میاره.

به قول ندا خوشحالم که پیش از پایان عمرم با شما و شاهکاراتون آشنا شدم و فرصت خوندن دلنوشته هاتون رو دارم. ممنون که ما رو مهمون حس نابتون میکنید

پاینده و دلشاد باشید

سلام زارای عزیز
این همه لطف خیلی بیشتر از ظرفیت منه
بزرگواری می کنید و من زبونم بسته است در برابر این همه بزرگواری
سربلند باشید

ارمغان چهارشنبه 26 تیر 1392 ساعت 07:52 ب.ظ

سلام استاد

اینجاست که قلم معجزه می کند و خواننده ی اثرتان راهی جز تعظیم و ستایش برایش نمی ماند.
بابت این زیبایی از شما ممنونم

در پناه خدای مهربونم

سلام ارمغان مهربان
این از لطف شماست که چشمتون رو بر روی بدی های دلنوشته های من می بندین و بی دریغ منو مورد محبتتون قرار میدین.
سپاسگزارم
برقرار باشید

معصومه پنج‌شنبه 27 تیر 1392 ساعت 10:18 ق.ظ http://HARFHAIENAGOFTEMAN

سلام استاد عزیز
غزلهاتون خیلی زیبا و تاثیر گذارند
موفق باشین
اگه میشه راهنمائی کنید من چطور میتونم اشعارمو توی این سایت ثبت کنم. ممنون. معصومه بساطی

سلام معصومه جان
ممنونم ازتون برای لطفی که به من و خط خطی هام دارین
تو وبلاگتون براتون لینک مورد نظرتون رو گذاشتم
برقرار باشید

امیررضا معروفی پنج‌شنبه 27 تیر 1392 ساعت 10:14 ب.ظ

سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد عزیز...

زبان در برابر قدرت قلم شما بند می آید.
الحق غزل شما ناب و محکم بود.به معنای واقعی.
چقدر لذت بردم.
حقیر از شما از ته دل ممنونم.

یا حق...

سلام امیررضا جان
چقدر لذتبخشه که شاعر جوان و توانایی مثل شما سیاه مشقای منو مورد تفقد قرار میده و وقت ارزشمندش رو برای خوندن دلنوشته های من صرف می کنه.
ممنونم ازتون برای این همه لطفی که بهم دارین
برقرار باشید

fanos شنبه 29 تیر 1392 ساعت 08:37 ق.ظ

سلام استاد
من چی بگم الان؟؟
آرزو به دل موندم یک بار قبل از ندا جان پای اشعار و نوشته های بی نظیر شما برسم چه اینجا چه انجمن
تا برسم ندا آمده و همه گفتنی ها رو گفته
شعرهای شما هیشه بی نظیره
آنقدر ساده و صمیمی و با احساس که آدم در مقابلش میمونه
به خودم افتخار میکنم که شاگرد استاد دانایی هستم
باز هم برامون بسرایید
لحظه لحظه های زندگیتون شاد

سلام لیلا جان
اگرچه مهربونیتون بر همه آشکاره اما باز هم در برابر این همه مهری که بی دریغ نثارم می کنید حیرون میشم و نمی دونم چجوری باید ازتون تشکر کنم.
برقرار باشید و سربلند

ندا نامدار یکشنبه 30 تیر 1392 ساعت 03:30 ب.ظ http://neda-namdar.blogsky.com/

بازم سلام
لیلا جان باور کن من تو انجمن دیگه اولین نظر رو پای این شاهکار ادبی نذاشتم البته بماند که کلی با خودم مبارزه کردم... و امروز که 30 تیر ماهه کامنت گذاشتم

استاد ببخشید جسارت کردم:


رفتم درون پیلۀ تنهایی خودم
این گوشه هم دوای مداوا نمی‌دهد

بغضم فشار فاصله‌ها را یدک کشید
این چشمها که فرصت حاشا نمی‌دهد

آدم بهشت را به بهایی گزاف داد
سیبی نشان عشق به حوا نمی‌دهد

اینجا عبور ثانیه‌ها هم نمایش‍ی است
بگذر... زمانه مهلت فردا نمی‌دهد...

امیدوارم همیشه و همیشه سایه‌تون بالا سر انجمن و شاگردانتون باشه که بودنتون معجزه‌ای است از طرف خدا برای همۀ ما...

شاد باشید و سلامت

سلام خواهر مهربونم
قطعا من نمی تونستم به خوبی شما احساس رو در قالب وزن و قافیه جا بدم و ابیاتی این چنین زیبا خلق کنم.
قیمت دادین به دلنوشته ی من
ممنونم ازتون شاعر توانا

ندا نامدار چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 04:29 ق.ظ http://neda-namdar.blogsky.com/

سلام سه باره
اختیار دارین استاد
در محضرتون جسارت کردم
خیلی تحت‌تأثیر شاهکارتون قرار گرفته بودم ناخودآگاه مرتکب شدم
به بزرگواری خودتون ببخشید

سلام نداجان
میگن شاعر رو باید از بداهه هاش بشناسی
شاعرین دیگه
خوش به حالتون
سپاسگزارم برای همراهیتون
برقرار باشید

شاعر شنیدنی ست پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 08:50 ق.ظ http://kha2ne-sher.persianblog.ir/

سلام عاللی بود بی اغراق میگم واقعا عالی بود دلچسب و عاشقانه و خلاصه همه چی تموم/مرسی خیلی حس قشنگی داشت من سواد شعریم پایینه و احتمالا نظرم برای شما کارساز نخواهد بود اما با این وجود دلم میخواد بدونین که چقدر از این غزل لذت بردم مرسی
کامنت شما رو توی (برای طفلم)دیدم با تاخیر!ممنون

سلام بانو
خوش اومدین به کلبه ی مجازی من
ممنونم ازتون که مهربونی رو بی دریغ والبته هنرمندانه نثار من و دلنوشتم می کنین.
بزرگوارید
برقرار باشید

نوشین شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 01:11 ب.ظ

بی نهایت درود.
از شعر دورم
اما لذت بردم ...
شروعش فوق العاده بود
ذهنم کفاف خاطره ها را نمی دهد...
پربار بود و زیبا.
ممنونم.

سلام نوشین جان
چقدر از دیدن رد مهربونیتون خوشحال شدم.
یادمه اولین بار که افتخار آشناییتون رو تو انجمن پیدا کرده بودم هم سالها از شعر دور بودین اما طبعتون روون بود و قلمتون رام.
ممنونم که باز هم مثل گذشته من و سیاه مشقم رو مورد لطف قرار دادین
برقرار باشید

لیلی چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 12:31 ب.ظ http://leyli-sedayam-kon.blogfa.com

سلام..خیلی زیبا بود
ممنون از حضورتون
منم لینکتون میکنم با عنوان وبلاگتون

سلام بانو
سپاسگزارم از نظر پر مهرتون
لطف کردین بانو
برقرار باشید

آرزو چهارشنبه 23 مرداد 1392 ساعت 01:41 ب.ظ http://arezouhajikhani.blogsky.com/

سپاس
شما نیز لینک شدین

مراتب امتنان بنده رو بپذیرید
برقرار باشید

شهریار شفیعی جمعه 1 شهریور 1392 ساعت 09:30 ب.ظ http://shahryarshafiee.blogfa.com

سلام و درود محضر شما بزرگوار

با دو سپید کوتاه ، منتظر نقد و نظر شما هستم .

با احترام [گل]

سلام شهریار جان
میام به مهمونی واژه های نابتون
برقرار باشید

صهبای بیدگلی یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 01:20 ب.ظ http://www.sahba313.blogfa.com

سلام

خیلی زیبا بود

امیــــد من به زمزم اعجـــــاز عشق بود
این چشمه هم که آب گوارا نمی دهد...


در وزن زیبای

مستفعلن مفاعل مستفعلن فعل


یا


مفعول فاعلات مفاعیل فاعلن

در بحر

مضارع مثمن اخرب مکفوف محذوف



مانا باشید

درود بر شما شاعر
زیبا دیدید
سپاسگزارم بابت اطلاعات عروضی ارزشمندی که ارائه کردین
برقرار باشید

yalda یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 06:15 ب.ظ http://yalda73.blogsky.com

سلاااااام استااااااددددددد
من تاحالا وبتونو ندیده بودم. خیلی قشنگه... اشعارتونم که حرف نداره عالی.
یه قالب شاعرانه ترم بذارید دیگه نور علی نووووووور میشه.
زنده باشید استاد.

سلام یلدا جان
به کلبه ی مجازی من خوش اومدین
نظر لطفتونه
مگه اینکه به لطف قالب شاعرانه سیاه مشق های من اسم شعر به خودشون بگیرن
ممنونم که همراهم شدین
برقرار باشید

ندا نامدار چهارشنبه 6 شهریور 1392 ساعت 12:49 ق.ظ http://neda-namdar.blogsky.com/

سلام استاد نوید عزیز

امشب که درد در همۀ تاروپودم است
کنج حریم شعر شما لانه میکنم

بغضی مدام حنجره‌ را چنگ میزند
افسوس در سکوت خودم خانه میکنم....


جاوید باشید برادر عزیزم

سلام خواهر خوبم
متاسفم که نتونستم تو شرایطی که شاید حضورم به قدر ذره ای به کار می اومد همراهتون باشم.
غم از وجودتون دور زندگیتون پرنور
در پناه مهربان بی پایان

مریم (آرزو ) حامی دوست دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 03:29 ب.ظ http://ashkhayearezoo.blogfa.com



درود

درود بر شما آرزو جان
ممنونم که بهم سر زدین
برقرار باشید

سرت که درد نمی آید از سوالاتم؟
مرا ببخش که اینقدر بی مبالاتم

چطور این همه جریان گرفته ای در من
و مو به موی تو جاری است در خیالاتم؟

بگو به من که همان آدم همیشگی ام؟
نه...مدتی است که تغییر کرده حالاتم

چقدر مانده به وقتی که مال هم بشویم؟
درست از آب درآیند احتمالاتم

تو محشری به خدا، من بهشت گم شده ام
تو اتفاق می افتی، من از محالاتم

چقدر ساکتی و من چقدر حرف زدم
دوباره گیج شدی حتماً از سوالاتم

دلم گرفته اگر زنگ می زنم گاهی
مرا ببخش که اینقدر بی مبالاتم....

چقدر جالبه که من و شما دوست عزیزم که موفق نشدم به خاطر بیارمتون در مورد شعر سلایق مشترکی داریم.
من هم این شعر زیبای آقای مهدی فرجی رو خیلی دوست دارم...
ممنونم که به کلبه ی مجازی من سر زدین
برقرار باشید

نورا چهارشنبه 20 آذر 1392 ساعت 02:18 ب.ظ

یوسف منم عزیزتر از من به مصر نیست
لعنت به خاکتـــــان که زلیخـــا نمی دهد

استاد این شعرتون اشک منو در آورد
عجب حس عمیقی توش هست

نمی دونم چی بگم ...

نورا جان
ممنونم از لطفتون
جاتون بین دوستان خیلی خالیه
هر جا که هستین سربلند باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد